28 februari 2007

Frustrerad!!!

Är det verkligen möjligt att gå UPP i vikt och ÖKA i omfång och i storlek när man tränar tre dagar i veckan?! Varför? Vad gör jag för fel?

Kanske är felet att jag tränar och rör mig ENDAST de tre dagar jag är på gymmet och inget mer? Borde kanske få in lite motion även de dagar som jag inte är på gymmet. Jag cyklar inte till jobbet varje dag längre, mycket p.g.a. vädret... Borde nog börja med det igen, det blir ju 45 minuters motion om dagen då...

Är inte superduktig med maten heller, men MÅSTE man verkligen vara stenhård när man tränar? Jag är ju inte helt trög, jag fattar ju att man måste skärpa sig, men jag orkar inte vara stenhårt disciplinerad. Jag har varit det innan och det är grymt jobbigt på många sätt.

Känns så trist att tro man gör en massa rätt, om det skulle visa sig att man egentligen gjort fel och får motsatt effekt än det man var ute efter... Stackars mig. Snyft.

2 kommentarer:

Unknown sa...

men vad sjukt!! det måste vara något i luften, för samma sak har hänt mig och Therese! Jag tappade pga detta motivationen för ett par veckor sedan. Blä! Men i förrgår var jag på gymmet iallafall, men det tar emoooot! Jag skulle inte ha nåt emot att öka och att det är muskler! Men eftersom jag bara kört cardio senaste tiden så byggs ju inte muskler... jäjä. Jag känner med dig iallafall!

Och ja, jag minns hur jävla pissigt det är att jobba varannan helg. Enda positiva är ju lönen möjligtvis :-/ Men inte ens det är morot nog ibland....

Hoppas att ni mår bra där borta. Vore superkul om ni kom ner och hälsade på nån helg. Eller iaf kanske en fre-lör eller så.

Saknar dig stumpan.
Kramar i massor
Nadja

inanna sa...

Har du gått upp i vikt även på lång sikt? Ibland går det ju upp och ibland ner, men långsiktigt borde det ju gå ner om du äter rätt och tränar bra...