23 februari 2007

Västtrafik; vad är problemet?

Lite snö och lite halka och hela buss- och spårvagnssystemet är helt i kaos. Tydligen så är det så här varje år och jag fattar inte att de inte lär sig... ALLA visste ju att det skulle komma snö för ett par dagar sedan, så varför inte lägga in lite förberedelser för att få tidtabellerna att hållas så smidigt det går? Dessutom är buss- och spårvagnsförarna i upplösningstillstånd så man kan inte vänta sig några vettiga eller trevliga svar på dumma (?) frågor som t.ex. Vart går denna buss? när det inte står någonting på den. Dumma mig som inte kunde lista ut det ändå. Har träffat på så många otrevliga chaufförer sedan jag flyttade hit och oftast är det när det är dåligt väder som de är så otrevliga. Hur är det med stresstoleransen egentligen? I busskurerna så står det att man kan vänta sig att bli väl bemött av förarna... *fnys* Igår när jag åkte hem från jobbet fick jag lite hjärnsläpp och skulle betala min biljett med mynt hos chauffören, men han var jättegullig och bad mig snällt om att betala i myntautomaten. Jag blev så glad och förvånad över trevligheten att jag nästan ville krama honom. Det finns alltså ännu hopp om dessa chaufförer.

Inga kommentarer: