11 februari 2007

Varför kan vi inte bara kramas i trafiken?

Var ute och cyklade på en gata där det kör både spårvagnar och bilar och eftersom gatan är ganska smal för att rymma alla dessa fordon blev jag lite nervös när det kom en spårvagn bakom mig. Jag cyklade då upp på trottoaren för att slippa känna mig nervös och riskera att bli påkörd. Cyklade väl en liten bit sådär och tänkte cykla ner då spårvagnen kört förbi. Den körde förbi fint och jag var på väg att förbereda mig för att cykla ner när jag möter ett medelålders par som går arm i arm. Eftersom jag var på väg att cykla ner så cyklade jag långt långt ut till vänster på trottoaren. Blev lite konfunderad när detta par, trots den breda trottoaren, fortsatte att gå längst ut på kanten liksom. När jag så är jämsides med paret så KNUFFAR gubbjäveln ner mig och skriker: Ner på gatan med dig!!! Jag blev så paff att jag inte visste vad jag skulle säga eller göra. Jag cyklade sen vidare och blev mer och mer förbannad och kände mig så förudmjukad! Och jag fylldes med en sån vilja att cykla tillbaka och knuffa honom hårt som fan! Jag var så arg!!!

Ja, jag säger då det... Det är inte konstigt att det finns krig i världen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken gubbe. :((

Jag är en normal 36a men tyckte att den satt högt i midjan och gav för mycket puffeffekt åt ändan från sidan i stl 36. Så jag bytte till en 38:a och nu sitter den med lös och bekvämt. Hänglsena köpte jag till, det är de som kostar 129 kr. Finns ett par andra hängslen där (Josefssons) som kostar 99 kr men det är 129 kr-hängslena som passar. Lycka till. :)