18 februari 2007

NU tar jag helg!

Yes, sir! Med denna söndagen avklarad är jobbeveckan avslutad, äntligen! Är ledig måndag och tisdag, så jag tar min helg då helt enkelt. S och E kommer på besök så det blir extra festligt!

På vägen hem gick jag inom Lindex för att inhandla strumpbyxor. Köpte två par men var osäker på storleken... Stod och tvekade mellan M och L (som nuförtiden är 44-46!), men eftersom jag har L i de flesta kläder annars så köpte jag L i även detta plagg. Kommer hem och provar och det visar sig att i benen passar de bra, men i midjan...ASSTORA! Sömmen liksom korvar sig och för att det ska slätas ut måste jag dra fanskapet upp till armhålorna! Man kan ju se gravid ut för mindre... Korvandet synd dessutom genom den klänning jag tänkte ha på mig till... Inget öppet köp är det på det heller. Så... 129 + 149 kr slängda i sjön. Har iofs en gravid kompis, kanske vill hon köpa... Ska genast undersöka detta!

Snart kommer M hem, då blir det nåt gott att äta tror jag. Kanske tacos, kanske pizza. Det är ju söndag och min vilodag började för en timme sen så jag orkar inte laga nåt mat ikväll! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha men så underbart ju. Att köpa kläder som faktiskt är för stora. Lycka..

Ha det bra